آیتی، اسماعیل؛ واحدی، جوادرضا (1386). ایجاد مدل شاخص ایمنی ترافیکی در محل پل ها در راه های ایران. نشریة دانشکده مهندسی (ویژهنامة عمران)، سال 19، شمارة 1، صص 152-135.
خاکساری، علی (1395). بررسیتأثیرعواملاقتصادیفرهنگیواجتماعیبر انتخابنوعوسیلةنقلیهبرای سفرهایدرونشهری. فصلنامة مطالعات راهور، شمارة 17، صص 128-109.
ربانی، طاها (1391). روش تحلیل ساختاری- ابزاری برای شناخت و تحلیل متغیرهای مؤثر بر آینده موضوعات شهری. مجموعة مقالات نخستین همایش ملی آینده پژوهی، 26 بهمن 1391، تهران.
زالی، نادر؛ منصوری بیرجندی، سارا (1394). تحلیل عوامل کلیدی مؤثر بر توسعة حمل و نقل پایدار در افق 1404 شمسی کلانشهر تهران (روش تحلیل ساختاری). برنامه ریزی و آمایش فضا، شمارة 2، صص 31-1.
زنگیآبادی، علی؛ شیران، غلامرضا؛ گشتیل، خیری (1391). بررسیعللتصادفاتدر بزرگراهها (مطالعةموردی: بزرگراههایدرون شهریاصفهان). مطالعات راهور، سال 9، شمارة 17، صص 57-37.
زیاری، کرامت الله؛ ربانی، طاها؛ ساعدموچشی، رامین (1396). آیندهپژوهی پارادایمی نوین در برنامه ریزی با تأکید بر برنامهریزی شهری و منطقه ای (مبانی، مفاهیم، رویکردها و روشها). چاپ 2، تهران: انتشارات دانشگاه تهران. 138 ص.
سرائی، محمدحسین؛ تندیسه، محسن (1393). تحلیلیبرپراکنشفضایی-مکانیحوادثرانندگیدرون شهری. راهور، دورۀ 11، شمارة 26، صص113-71.
سلمانی، محمد؛ رمضان زاده، مهدی؛ دریکوند، مسلم؛ ثابتی، فرخ (1387). بررسی عوامل مؤثر بر تصادفات جاده ای و ارائة راهکارهایی برای کاهش آن (مطالعة موردی: منظومة روستایی جنوب خور و بیابانک). پژوهش های جغرافیای انسانی، شمارة 65، صص 104-87.
صفارزاده، محمود؛ ابوالحسننژاد، وحید؛ میرزا بروجردیان، امین (1387). ارائۀمدلاولویت بندی علیت گراجهت تعیینقطعاتخطرناکجاده هابرایعابرانپیاده. نشریة دانشکدة فنی دانشگاه تهران، دورة 42، شمارة 4، صص 11-2.
عسگری، حشمتاله؛ امیدی، محمدرضا؛ امیدی، نبی؛ مفتاحی، هادی (1394). پیشبینیبروزتخلفاتازنوعسرعت غیرمجازدرآزادراه ها. راهور، سال 17، شمارة 38، صص 38-25.
کرمی، شهرام (1381). تحلیل تصادف جادهای با رویکرد اقلیمی با استفاده از GIS (مطالعة موردی: فیروزکوه). پایاننامة کارشناسی ارشد اقلیم شناسی، به راهنمایی دکتر منوچهر فرجزاده اصل، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
محمدی، حسین؛ محمودی، پیمان (1385). تأثیر پدیده های اقلیمی بر تردد و تصادفات در جادة سنندج. فصلنامة جغرافیا و توسعة ناحیه ای، شمارة 6، صص 154-129.
ملکی، سعید؛ مرادی مفرد، سمیرا (1394). نقشعواملساختاری - مکانیدروقوعتصادفاترانندگی. مطالعات راهور، سال 4، شمارة 12، صص101-77.
مهندسین مشاور طرح و کاوش (1386). طرح جامع اردبیل. شهرداری اردبیل.
نریمانی، محمد؛ رجبی، سوران؛ احدی، بتول؛ حسینی، سیّد سامان (1390). مقایسةزمان واکنش،حواس پرتیو خستگیدررانندگاندرگیردرتصادف هاورانندگانعادی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، دورۀ 2، شمارة 12، صص54-47.
نصیری، حبیب الله؛ طلوعی، رضا (1384).شناساییعواملمؤثردرشدتتصادفاتجلو بهجلوبااستفادهازالگویپربیتترتیبی. نخستین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جادهای، تهران: دانشگاه تهران.
نوریفر، حسین (1383). ایمنیوترافیک. چاپ 1، تهران: معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا، ادارة کل فرهنگ ترافیک.
وزارت راه و ترابری (1375). تحلیلتصادفاتاستاناصفهان. مجموعة گزارشهای نگرشی نظامگرا به پروژههای مطالعاتی حمل و نقل جادهای، دفتر آمار و برنامهریزی.
Dinu, R.R., Veeraragavan, A. (2011). Random parameter models foraccident prediction on two-lane undivided highways in India. Journal of Safety Research, 42(1), 39-42.
Gains, A., Humble, R. (2003). A cost recovery system for speed and red light cameras-two-year pilot evaluation. London: Department for transport.
Godet, M., Adam, G (2006). Greating Futures Scenario Planning as a Strategic Management Tool. First Puplished, Paris: Brookings Institution Press.
Miltner, E., Salwender, H.J (1995). Influencing factors on the injury severity of restrained front seat occupants in car-to-car head-on collisions. Accident Analysis and Prevention, 27(2), 143-150.
World Health Organization (2013). Global Status Report on Road Safety.