اسماعیلیان، زهرا. (۱۳۸۰). تحلیل جغرافیایی نماگرهای فضایی-کالبدی متروپلیتن تبریز با تأکید بر توسعه درون زا و پایدار. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز، گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری.
پاکباز، هاجر. نوری، سهیلا. غفاری، بهمن. (۱۳۹۱). بررسی نقش بازارچه های مرزی در توسعه گردشگری و ایجاد امنیت مرزی مورد مطالعه بازارچه های مرزی استان بوشهر. همایش ملی شهرهای مرزی و امنیت، چالش ها و رهیافت ها.
سعاتی فر، مریم. زرعی، ندا. (۱۳۹۰). نقش پایانه ها و بازارچه های مرزی در توسعه صنعت گردشگری استان ایلام. همایش گردشگری و توسعه پایدار.
سعیدی، علی اصغر. اسماعیل زاده، خالد. عبدالله پور، جمال. (۱۳۸۸). بررسی جامعه شناختی اقتصادی بازارچه های مرزی مشترک (مطالعه موردی: بازارچه های مرزی سردشت و پیرانشهر). فصلنامه علوم اجتماعی، شمارۀ ۴۵.
سقایی، مهدی. جوانبخت قهفرخی، زهره. مافی، عزت الله. (۱۳۹۱). تحلیل نقش مراکز خرید در رابطه با گردشگری و زیارت در کلانشهرها (مطالعه موردی: کلانشهر مشهد). مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، سال ۲، شمارۀ ۸، صص ۱۰۱-۷۷.
شیعه، اسماعیل. (۱۳۸۶). مقدّمه ای بر مبانی برنامه ریزی شهری. چاپ ۱۸، تهران: انتشارات دانشگاه علم و صنعت.
کریم پناه، رفیق. (۱۳۸۴). تحلیل اکوتوریسم و نقش آن در توسعه منطقه ای استان کردستان. پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
۸ مهندسین مشاور آرمانهشر. (۱۳۸۸)، طرح ساماندهی بافت فرسوده شهر پیرانشهر. وزارت مسکن و شهرسازی استان آذربایجان غربی.
موسوی، میرنجف. (۱۳۹۲). ارزیابی نقش بازارچه های مشترک مرزی در توسعه و رفاه مناطق مرزنشین (مورد: بازارچه مرزی تمرچین پیرانشهر). جغرافیا و توسعه، شمارۀ ۳۳، صص ۷۰-۵۵.
مرکز آمار ایران. (۱۳۹۰). سرشماری نفوس و مسکن.
نظری، علی اکبر. اردوان، بابک. نیازمند، جمال. (۱۳۹۲). نقش بازارچه های مرزی در توسعه گردشگری استان کردستان (مطالعه موردی: بازارچه مرزی باشماق مریوان). اولین همایش ملّی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار.
Bojanic, David.C., Melody, Lo., (2016). A comparison of the moderating effect of tourism reliance on the economic development for islands and other countries. Tourism Management, No,53, pp: 207-214
Davidson, R., (1994). Business Travel, London: Pitman Publishing. Detaled Plan of Baneh.
Gunn, Clare.A., (2002). Tourism planning. Routledge.
MacCannell, D., (1998). Entrepreneurialism, Commodification and Creative Destruction: a Model of Post-modern Community Development. Journal of Rural Studies, No,14, pp: 273-286.
McIntyre, K., (2011). The big picture: tourism & sustainable development, International Trade Forum, No,2, pp: 6-8.
Norman, William.S., (1998). Forming New Partnerships: The Outlook for U.S Travel and Tourism. Keynote speech at the Annual Meeting Bloomington Convention & Visitors Bureau. Retrived October10. 2000, from http:// www. Tia.org/Press/Wsn.
Tao.Ma, Tao.Hong., Haozhe, Zhang., (2014). Tourism spatial spillover effects and urban economic growth. Journal of Business Research.
Virgil, Nicula., Popsa, Roxana.Elena., (2014). Business Tourism Market Developments. Procedia Economics and Finance, No,16, pp: 703–712.
World Travel, Tourism Organization and International Hotel and Restaurant Association., (2007). Tourism and Sustainble Development, The Global Importance of Tourism, New York.